Asocierea Vinci (Franta)- Aktor (Grecia) - Strabag (Austria), UMB Spedition-Tehnostrade (Romania), Impregilo S.p.A - Salini (Italia) si firma chinezaChina Communications Construction Company Limited s-au aratat interesate si au depus oferte pntru realizarea in concesiune a autostrazii Comarnic si Brasov, potrivit CNADNR. Tronsonul de autostrada lung de 58 de kilometri si care va costa circa 1,5 miliarde de euro ar urma sa fie prima autostrada romaneasca facuta in concesiune, constructorul urmand sa "puna bariera si sa incaseze taxa" potrivit premierului. Aceasta este a treia incercare de a concesiona lucrarea, dupa doua tentative esuate in trecut: in 2004 (cu firma Vinci) si in 2009 (cu asocierea Vinci-Aktor). In urma cu o saptamana, premierul Ponta declara ca nu va mai candida la urmatoarele alegeri parlamentare daca pana in 2016 autostrada de la Comarnic la Brasov nu va fi gata.
Miercuri dimineata la ora 11 a expirat termenul pana la care constructorii puteau depune oferte pentru contractul de concesiune ce prevede constructia autostrazii Comarnic - Brasov.
Desi oficial nu a fost facuta publica lista cu ofertantii, in presa (digi24.ro) au aparut primele informatii pe surse ce spuneau ca pentru constructia autostrazii s-au depus patru oferte. Revista Capital, citand surse din CNADNR, a scris cine sunt constructorii interesati de proiect: Asocierea Vinci (Franta) - Aktor (Grecia) - Strabag (Austria), Impregilo S.p.A (Italia), UMB Spedition - Tehnostrade (Romania) si o firma din China care nu a fost specificata.
Miercuri seara CNADNR a comunicat oficial care sunt constructorii ce au depus oferte:
CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTDAsocierea formata din firmele SC SPEDITION UMB SRL si SC TEHNOSTRADE SRLAsocierea formata din firmele VINCI SA si VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS si VINCI CONSTRUCTION TERRASSEME