Producător al filmuluiPoziția copilului, în regia lui Călin Netzer. Poziția copilului este cîștigătorul Ursului de Aur 2013.
Reporter:Filmul a fost o aventură financiară. Ați renunțat la ceva pentru a-l duce la capăt?
Ada Solomon: N-am renunțat la nimic din ce cerea scenariul numai pentru că n-aveam banii necesari. Nu fac niciodată asta, cred că rolul creativ al producătorului stă tocmai în a găsi soluțiile pentru a “satisface” necesitățile filmului, ale regizorului, cu mijloacele existente. Ce e plăcut în lumea asta e că am și prieteni care la nevoie te ajută, te înțeleg. Nu-i enumăr aici, că-s prea mulți. Singurul lucru forțat din motive financiare a fost numărul de zile de filmare: l-am filmat în numai 30 de zile, Călin ar fi vrut să avem măcar 36, dacă nu 40. Renunțările mele sînt legate de timpul meu liber, de timpul petrecut cu băieții mei, cu familia. Știu doar că, de fapt, nu e OK ce fac, mă cert cu mine în cap permanent pentru asta, dar cînd vine vremea să o fac din nou pentru un proiect sau altul, iar o comit. Cred că încă n-am învățat cum trebuie să zic “Nu”; o problemă de educație – cică nu-i frumos să refuzi.
Rep.:Notă mică la CNC, Urs de Aur la Berlin. Noroc sau știință?
A.S.:Nota mică la CNC am luat prima dată, a doua oară nu. Sigur că se poate și invers – notă mare, Urs de Tinichea. Referindu-mă strict la mine și la filmele mele, teoria e așa: dacă un proiect nu pică cel puțin o dată la CNC îmi pun întrebarea dacă e în regulă. Pentru că majoritatea filmelor pe care le-am făcut au picat măcar o dată. Și Lampa cu căciulă, și Cea mai fericită fată dinlume, și Principii de viață, și tot așa, am multe exemple. E o loterie, din păcate, deci ține de noroc, pentru că judecata proiectelor e extrem de subiectivă, iar competența membrilor comisiilor de evaluare poate fi de multe ori pusă sub semnul întrebării. În plus, lipsesc aproa