Potrivit raportului financiar pentru anul trecut, CME, lider regional pe piaţa televiziunilor şi care operează în România canalele PRO TV, a obţinut rezultate în scădere pentru anul 2012, aşa cum anticipau analiştii consultaţi de Capital în urmă cu aproape o lună de zile.
Astfel, datele prezentate de paginademedia.ro arată o scădere a veniturilo la nivel regional, de la 775 mil. euro în 2011, la doar 665,3 în 2012. În România şi Republica Moldova, unde compania operează canalele Pro TV, Pro TV International, Acasă, Acasă Gold, Pro Cinema, MTV România, Sport.ro şi Pro TV Chişinău, CME a avut venituri de 134 mil. dolari, mai puţin decât în 2011 când obţinuse 159,3 mil. dolari. De asemenea, OIBDA (profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare – indicatorul folosit de CME pentru a-şi măsura performanţele) a înregistrat anul trecut o scădere puternică, de la 25,9 mil. dolari, până la 10,1 mil. dolari anul trecut.
“După cum am arătat în noiembrie, performanțele noastre din acest an reflectă situația dificilă în care a fost piața media în 2012. Momentele provocatoare cer măsuri îndrăznețe: creșterea prețului publicității și a taxelor pentru cabliști. Cu o poziție puternică de lider pe toate piețele pe care activăm, fără nicio datorie până în noiembrie 2015 și suportul majorității acționarilor, am intrat în 2013 cu încrederea că vom putea construi și vom putea crește veniturile. Avem în plan restructurarea modului de operare, astfel încât să reducem costurile și să îmbunătățim partea de lichidități”, a arătat în raport Adrian Sârbu, CEO şi preşedinte al CME.