UPDATE4. Constructorii interesaţi de proiectul Comarnic-Braşov sunt:
1.Asocierea formată din Vinci (Franţa)- Aktor (Grecia) - Strabag (Austria)
2.Grupul UMB Spedition-Tehnostrade (România)
3.IMPREGILO S.p.A. (Italia)
4.şi o firmă din China
Vinci împreună cu Aktor a fost ales şi în anul 2009 să construiască tronsonul Comarnic-Braşov, dar înainte cu puţin timp de semnarea contractului înţelegerea cu statul român a picat. Atunci acest tronson urma să fie construit în parteneriat public-privat. Contractul era pe atunci estimat la 4,7 miliarde de euro.
UPDATE 3 13:40 Potrivit unor surse din cadrul CNADNR, au fost depuse 4 oferte la preselecţia organizată pentru construcţia în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov.
Printre ofertanţi se află şi companii din România.
UPDATE2 13:02 Surse guvernamentale citate de mediafax.ro susţin că guvernul intenţionează să aducă modificări regimului actual al concesiunii de autostrăzi, astfel încâtconcesionarul să poată primi bani de la buget în situaţia în care nu-şi recuperează investiţia din taxa de autostradă.
"Guvernul va discuta o soluţie legislativă în ceea ce priveşte concesiunea. Concesiunea se face din banii investitorilor, cu taxă pe autostrăzi, însă statul român trebuie să se oblige că plăteşte diferenţa între ceea ce au calculat investitorii că trebuie să obţină ca şi încasări şi ceea ce eventual nu încasează. Altfel, nu vrea nimeni să facă concesiune, iar astăzi vrem proiectul Comarnic-Braşov, apoi va fi Piteşti-Craiova", au afirmat sursele, citate de mediafax.ro.
Potrivit acestora, procedura va fi negociată cu investitorii, inclusiv cuantumul investiţiei recuperate şi perioada de amortizare.
UPDATE 12:42 Premierul Victor Ponta a declarat că există ofertanţi pentru acest proiect, dar nu a precizat