În România, în circa 98-99% din cazuri, cumpărătorii plătesc în mână curierului
DPD România: În Germania, de exemplu, 15% plătesc înainte să le fie livrat produsul
Activitatea de comerţ electronic din România este una cu totul aparte faţă de ce se întâmplă în pieţele vestice ale Europei. La noi comerţul online înseamnă să comanzi produsele de pe internet, în volumul plăţilor electronice este nesemnificativ. Potrivit companiei de curierat rapid, DPD România, fosta Pegasus, în circa 98-99% din cazuri românii îşi achită cumpărăturile online în numerar la livrare. "Livrările din e-commerce au crescut foarte mult în ultimii ani şi sunt o componentă importantă a activităţilor companiilor de curierat. Comerţul electronic s-a dezvoltat foarte mult, însă când vine vorba de plăţi, metoda preferată este cea în numerar în momentul livrării. Circa 98-99% dintre clienţi preferă plata ramburs", a explicat directorul comercial al companiei, Alin Gherman.
CEO-ul DPD România, Lucian Aldescu, a dat exemplul Germaniei, unde tot mai mulţi clienţi plătesc direct cu cardul către retaileri, astfel ponderea comenzilor preplătite este de 15 ori mai mare decât în România. "În ţările din Europa de Vest, situaţia este mult diferită faţă de România. În Germania, de exemplu, circa 15% dintre clienţii retailerilor online plătesc direct cu cardul pe site. Şi la noi ar trebui încurajate comenzile preplătite. Este mult mai simplu şi mai sigur. În plus, este şi mai ieftin. Cumpărătorii ar cumpăra mai ieftin dacă ar plăti cu cardul", a explicat oficialul companiei.
Întrebaţi dacă oferă posibilitatea de plată cu cardul prin aparate POS, oficialii firmei de curierat au explicat că au încercat în urmă cu aproximativ doi ani, însă fără succes. "Am încercat să le oferim clienţilor această posibilitate, însă se pare că este încă prea devreme să adoptăm o asemenea modalitate de p