"Vrem să ne dăm mâna, ARB şi ANPC, pentru a promova mai mult medierea pentru că astfel ANPC ar scăpa de o durere de cap, să nu le mai vină atâtea reclamaţii"
Asociaţia Română a Băncilor (ARB) vrea să iniţieze un proiect de act normativ pe care să-l propună Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) pentru a promova medierea ca soluţie de stingere a litigiilor, a declarat preşedintele ARB, Radu Gheţea. "Vrem să ne dăm mâna, ARB şi ANPC, pentru a promova mai mult medierea pentru că astfel ANPC ar scăpa de o durere de cap, să nu le mai vină atâtea reclamaţii. Dintr-un număr de câteva mii de reclamaţii primite, doar 1-2% sunt fondate, iar în acest context vrem să colaborăm pentru a reduce numărul de reclamaţii nefondate, care fac să ducă la pierdere de timp la ANPC şi la bănci, ceea ce înseamnă costuri suplimentare pentru client", a spus Gheţea, ieri, la o conferinţă pe tema medierii. El a susţinut că băncile nu-şi doresc creşterea costurilor pentru clienţi, pentru că ar însemna reducerea numărului acestora, aspect total nefavorabil în actualele condiţii economice.
"Insistăm ca o primă mediere să aibă loc la bancă, fără mediator"
Preşedintele ARB spune că în viitorul apropiat medierea ar trebui să devină foarte cunoscută şi oamenii să-şi rezolve problemele fără a mai merge în instanţă. "Noi, comunitatea bancară, insistăm ca o primă mediere să aibă loc la bancă, fără mediator. Mă adresez celor patru milioane de clienţi, care - foarte mulţi dintre ei - au probleme să-şi ramburseze ratele la bancă la timp, să vină să încercăm să găsim soluţii pe cale extrajudiciară pentru problemele litigioase. Dacă nu rezolvăm totuşi problema, noi cu siguranţă îi vom informa că pot apela la un mediator", a spus Gheţea. El a menţionat că din 2010 există o asociaţie a mediatorilor din domeniul financiar-bancar, Finban, care "a început