Lipsa finanţării pentru proiectul devierii Someşului a fost unul dintre subiectele dezbătute ieri, pe larg în plenul Consiliului Judeţean. Şeful Administraţiei Bazinale de Apă Someş Tisa (ABAST), Dan Canta (consilier judeţean din partea PSD), a fost chestionat cu privire la şansele obţinerii unei finanţări prin POS – Mediu. Acesta a evitat să ofere un răspuns concret, susţinând, totuşi, că în mod categoric se vor găsi resursele necesare pentru lucrările la Someş, care condiţionează şi proiectul noii piste a aeroportului.
În timp ce şi preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, promite că în mod cert noua pistă a aeroportului va deveni funcţională imediat ce lucrările se vor finaliza, consilierii PDL au avertizat, în şedinţa de ieri a plenului, că acest proiect este condiţionat de devierea Someşului. Iar pentru lucrările de deviere a Someşului, finanţarea rămâne incertă, a atras atenţia consilierul PDL, Steluţa Racolţa. "Aş vrea să ne informaţi şi pe noi dacă există într-adevăr vreo şansă să fie obţinute acele milioane de euro pentru devierea Someşului, aşa cum s-au lăudat în presă reprezentanţii ABAST. Din datele pe care eu le am, aceşti bani nu vor veni spre Cluj şi atunci vă întreb ce şanse sunt să asigurăm din bugetul judeţului această finanţare?", a întrebat Racolţa. Horea Uioreanu a precizat că nu poate fi făcut responsabil de declaraţiile lui Dan Canta (şeful ABAST), dar că în mod sigur se vor găsi bani în bugetul Consiliului Judeţean care să asigure costurile pentru devierea pârurilor Murători şi Zăpodie. "Dacă asigurăm lucrările la aceste pâruri, pista aeroportului de 2.100 de metri va deveni funcţională. Vom aloca peste 1,5 milioane de euro pentru aceste lucrări", a spus Uioreanu. Dan Canta a evitat să mai vorbească despre acest proiect. El a precizat totuşi că proiectul de deviere a Someşului care implică şi lucrările de amenajare a malur