Camera Deputaţilor trebuia să adopte ieri câteva modificări ale legii taximetriei. Această normă juridică este aprig disputată de cei care lucrează în branşă. “În forma actuală, această lege interzice concurenţa loială şi încurajează mafia, care câştigă un miliard de euro pe an din şpăgile plătite pentru licenţe”, ne-a spus Cristian Lăzărescu, vicepreşedintele Asociaţiei Profesionale a Transportatorilor în Regim de Taxi şi Închiriere (APTRTI). Camera Deputaţilor trebuia să adopte ieri câteva modificări ale legii taximetriei. Această normă juridică este aprig disputată de cei care lucrează în branşă. “În forma actuală, această lege interzice concurenţa loială şi încurajează mafia, care câştigă un miliard de euro pe an din şpăgile plătite pentru licenţe”, ne-a spus Cristian Lăzărescu, vicepreşedintele Asociaţiei Profesionale a Transportatorilor în Regim de Taxi şi Închiriere (APTRTI).
Lipsa de cvorum a stopat ieri adoptarea unor modificări a Legii taximetriei nr. 38/2003 în Camera Deputaţilor. Aceste modificări urmăresc în primul rând eliminarea taximetrelor de Ilfov care operează în Bucureşti şi limitarea strictă a numărului de maşini în toate localităţile României, în aşa fel încât într-o localitate să nu fie mai mult de 4 taximetre la 1.000 de locuitori. Taxa pe kilometru va fi lăsată la latitudinea administraţiilor publice locale. În Bucureşti, de pildă, sunt acum 14.000 de taximetrişti. După modificarea legii, vor rămâne 8.000.
«Tariful în Capitală va fi 2,4 lei/km»
“Este o lege greşită din start. Ea exclude concurenţa pe piaţa liberă între taximetrişti, prin raportul calitate/preţ, limitând numărul de maşini. În scurt timp veţi vedea că mii de şoferi vor rămâne fără muncă. De ce se limitează numărul de prestatori ai acestui serviciu? Pentru a încuraja mafia care controlează licenţele. Din informaţiile noastre, această mafie câştigă din şpăgile date