Ford a lansat ieri pe piaţa românească versiunea restilizată (facelift) a modelului de clasă mică Fiesta, la un preţ începând de la 10.400 euro (cu TVA) pentru varianta cu trei uşi şi de 10.900 de euro pentru varianta cu 5 uşi.
În 2012, Ford Fiesta a fost lider de vânzări în segmentul maşinilor de clasă mică pe piaţa românească, cu o cotă de piaţă de 16% în acest segment care a însumat anul trecut vânzări totale de 11.664 unităţi, respectiv 18% din piaţa autoturismelor, cifrată la 65.130 unităţi, potrivit datelor prezentate marţi seară de directorul general al Ford România, Zoltan Brassai, cu ocazia testelor pentru presă. Sub capota noului Fiesta 2013 se regăseşte în premieră motorizarea pe benzină EcoBoost de un litru. Acest motor, care a câştigat titlul de Engine of The Year, este construit la Craiova, dispune de trei cilindri şi afişează o putere maximă de 100 CP. Supra-alimentarea propulsorului aduce un nivel al performanţelor foarte mare chiar şi în comparaţie cu vechiul propulsor pe benzină de 1,6 litri. Maşina are 3,95 metri lungime, 1,722 metri lăţime, 1,481 metri înălţime, o greutate de 954 de kg şi un consum de 4,3 l/100km în varianta de motorizare Ecoboost.
La capitolul tehnologie, noul Fiesta aduce în premieră pe piaţa europeană sistemul MyKey. Cu ajutorul acestuia, părinţii pot limita viteza maximă pe care o poate atinge maşina şi volumul sistemului audio atunci când este folosită cealaltă cheie (preluată de obicei de adolescenţii care au deja carnet). Pe lângă MyKey, noul Fiesta va fi disponibil şi cu sistemul multimedia Ford SYNC, controlat cu ajutorul comenzilor vocale.
Principalii concurenţi ai Ford Fiesta sunt Renault Clio, Peugeot 207 şi VW Polo, scrie Agerpres.