Realitatea TV, care marti a acuzat nereguli mari felul cum societatea Kantar Media masoara audientele TV - principala moneda de schimb in publicitate - a anuntat miercuri ca face o sesizare la Bruxelles in legatura cu acest subiect. Seful postului, Cozmin Gusa, este citat spunand ca "ma voi intalni cu un oficial al Oficiului pentru Concurenta Neloiala de la Bruxelles". Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA), care reuneste posturi TV, agentii si clienti de publicitate si care este beneficiarul masuratorilor de audienta, a raspuns tot miercuri printr-un comunicat in care isi exprima "surprinderea" fata de campania Realitatea TV si cere conducerii postului "sa inceteze imediat orice demers public" pe aceasta tema.
ARMA arata ca nu a fost informata cu privire la nemultumirile postului inaintea difuzarii "unor alegatii privind sistemul de masurare" si spune ca este vorba despre "acuzatii nefondate" care fac ca studiul de audienta sa "sufere grave prejudicii de imagine". Vezi comunicatul ARMA mai jos
Kantar Media a fost selectata, la inceputul lui 2011, sa masoare audientele TV incepand cu 2012, printr-o licitatie contestata atunci de alti participanti. La inceputul anului trecut, dupa ce Kantar a inceput efectiv masuratorile, au inceput din nou controverse legate de corectitudinea datelor - esentiale pentru companii, atunci cand acestea decid cum isi aloca banii de publicitate TV. Validitatea acestor masuratori a fost discutata din nou dupa ce iesirea Antenelor de pe reteaua Digi nu s-a reflectat in cifrele de audienta si, inca o data, la sfarsitul anului trecut, in discutiile pe marginea controversatului proiect de ordonanta de urgenta pentru modificarea Legii Audiovizualului. Marti, 26 februarie, Realitatea TV a acuzat noi si "numeroase neconcordante" in masuratorile de audienta, aratand, cu trimitere la o emisiune a acestui post: "E