Ofertele de credite auto ale băncilor diferă foarte mult între ele în ceea ce priveşte avansul minim şi costurile, astfel că în multe cazuri pot fi înlocuite lejer de creditele de nevoi personale
Finanţarea achiziţiei unei maşini, noi sau cu o vechime rezonabilă, ar trebui făcută în mod normal printr-un credit auto, acesta presupunând şi un plus de garanţie pentru bancă, prin gajul insitituit asupra autoturismului. În piaţă există peste 10 oferte de credite auto, însă cele mai ieftine presupun un aport substanţial din partea clientului pentru constituirea avansului minim.
Doar trei bănci finanţează până la 100% din valoarea maşinii printr-un credit auto, restul percepând un avans minim de 15%-20% din valoarea maşinii. Deci, dacă am vrea să ne cumpărăm prin credit auto o maşină de o anumită valoare, ori alegem finanţarea totală, dar ceva mai scumpă, ori mergem către o finanţare mai ieftină, dar aducem de acasă un avans considerabil. În plus, în funcţie de ofertele băncilor, putem avea multe restricţii legate de vechimea maşinii.
Unele bănci finanţează doar maşini noi, iar altele care finanţează şi maşini rulate pun restricţii legate de vechime, ca aceasta să fie de maximum 5 ani. În timp ce unele bănci acordă credite auto pe 5 ani pentru maşini ce au la momentul acordării o vechime de 5 ani, cum e cazul Carpatica, altele, cum e cazul UniCredit, finanţează prin credit auto maşini a căror vechime să fie de maximum 5 ani la momentul finalizării creditului.
Vedem în tabelul cu credite auto că pentru a beneficia de avans zero de la BRD sau Cetelem se plăteşte în total cu circa 5.000 lei mai mult pentru aceeaşi sumă, dar pentru care s-a constituit un avans de 20% (vezi o altă ofertă a Cetelem şi una a CEC Bank).
Totodată, creditele auto presupun o birocraţie destul de mare faţă de creditele de nevoi personale fără garanţii. Este obligatori