OG nr.8/2013 aduce o serie de modificări Codului fiscal, reglementări care se aplică deja de la 1 februarie. Cum vor fi afectaţi contribuabilii? Dar agenţii economici? Ce probleme rezolvă aceste schimbări ale Codului fiscal? Discutăm despre aceste aspecte cu Doiniţa Radu, şef Serviciu Metodologie şi Asistenţă Contribuabili din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Constanţa, în cadrul unui interviu online, mâine, de la ora 11.00, în direct pe www.ziuaconstanta.ro.
Aşteptăm întrebările dumneavoastră prin formularul de comentarii de la sfârşitul articolului sau la adresa interviu@ziuact.ro.
Realizator: Ada CODAU
Nota redacţiei: Pentru a păstra coerenţa şi relevanţa discuţiei, nu vom valida comentariile care nu se referă la temele anunţate, care nu conţin întrebări sau care constau în atacuri la persoană.
Intrebările redacţiei:
1. Codul fiscal a fost modificat printr-o ordonanţă care vizează aplicarea sistemului TVA la încasare, regulă fiscală ce a intrat în vigoare la începutul acestui an. Ce presupune concret această reglementare şi cum trebuie să fie introdusă în facturi menţiunea „TVA la încasare”?
Sistemul TVA la încasare presupune colectarea TVA la data încasării contravalorii integrale sau parţiale a facturii, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data emiterii facturii. Persoanele eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la încasare vor face această menţiune pe factură, scriind efectiv “TVA la încasare”, această menţiune fiind un element obligatoriu pe care trebuie să-l conţină factura. De asemenea, sistemul mai presupune deducerea taxei pe valoare adăugată de către persoanele care aplică sistemul, precum şi de către cei ce fac achiziţii de la persoane înscrise în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare în momentul efectuării plăţii contravalorii achiziţiei de care au beneficiat.