Societatea de Transport Public din Alba Iulia este partener cu societăţile de transport public din Atena, Lisabona, Toulouse, Graz şi Plovdiv în aplicarea unei metode noi la nivel european, denumită ENERQI, prin care este măsurată percepţia călătorilor asupra calităţii serviciilor de transport public.
Proiectul a început de aproape trei ani, timp în care, în autobuzele care circulă în Alba Iulia, au fost aplicate o serie de chestionare călătorilor care au dorit să devină observatori ai calităţii, cu privire la o mulţime de aspecte care privesc percepţia lor cu privire la serviciile oferite de STP. S-a încercat, pe cât posibil, menţinerea aceloraşi observatori care au primit chestionare, cu aproximativ acelaşi conţinut, în mod constant (lunar).
De exemplu, întrebările au vizat aspecte precum: starea autobuzelor, comfortul, posibilităţile de achiziţionare a biletelor, aglomeraţie, siguranţa personală în staţii şi în autobuze, comportamentul şoferilor şi al personalului etc. Răspunsurile oferite de către călători au fost prelucrate lunar cu ajutorul unui instrument online special dezvoltat în cadrul proiectului ENERQI, capabil să ofere grafice detaliate şi să indice imediat incidentele apărute pe parcursul unei călătorii.
În funcţie de aceste rezultate obţinute de la călători, STP Alba Iulia a realizat îmbunătăţiri semnificative în ultimii ani: realizarea unui site de informare (www.stpalba.ro) care include şi un routeplanner, introducerea ticketingului electronic, panouri de informaţii în peste 70% din staţii, o linie verde pentru propuneri şi sugestii legate de transportul public, anunţuri vocale în autobuze şi în staţii, valabilitatea de o oră a biletelor, posibilitatea de a achiziţiona bilete prin SMS, hărţi ale liniilor de transport public, cursuri pentru şoferi şi multe altele.
ENERQI este acronimul titlului "Eficienţ