Campania de promovare a legendei mărţişorului, iniţiată de Ministerul pentru IMM şi Turism, se va desfăşura joi şi vineri pe Aeroporturile „Henri Coandă“ din Bucureşti şi „Traian Vuia“ din Timişoara şi va continua în Spania, pe 3 martie, şi la Târgul de turism de la Berlin, desfăşurat în perioada 6-10 martie.
Maria Grapini spune că identitatea unui popor rezistă secole prin tradiţii, cultură, istorie, legende şi limbă, „ca oglindă a sufletului naţiunii“ şi apreciază că „la nivel de tradiţie, de obiceiuri şi legende, poporul român se poate evidenţia cu numeroase momente memorabile“.
„Pe lângă colindatul de Crăciun, cântatul de Paşte pentru vestirea învierii lui Iisus sau sorcovitul de Anul Nou, există şi obiceiul de a dărui celor dragi, de 1 Martie, mărţişorul împletit de femeia cea mai în vârstă din familie. Legenda Mărţişorului dăinuie de sute de ani la români şi se alătură celorlalte tradiţii, obiceiuri care asigură consistenţa identităţii poporului român“, a spus Grapini.
Joi şi vineri, broşura „Legenda Mărţişorului, talisman românesc“ va fi oferită turiştilor români şi străini în Aeroportul internaţional „Henri Coandă“ din Bucuresti şi în Aeroportul internaţional „Traian Vuia“ din Timişoara.
Broşura, cu textul în limbile română, engleză şi spaniolă, va fi distribuită şi duminică, în Plaza Santa Ana şi Plaza de Oriente, în faţa Palatului Regal, în cadrul evenimentului organizat la Madrid de către Ambasada României în Spania. Broşura, care va fi distribuită şi celor care vor vizita standul României la Târgul internaţional de la Berlin, are ataşat un şnur de mărţişor autentic, lucrat manual, pe care, potrivit ministerului, turiştii români şi străini „pot să-l poarte ca talisman aducător de noroc, în spiritul vechii tradiţii româneşti“.
Campania de promovare a legendei mărţişorului, iniţiată de Ministerul pentru IMM şi Turism, se va desf