Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat constructorii care au depus oferte pentru construcţia autostrăzii de centură a Capitalei. Sursa: REMUS SUCIU
Până la termenul limită de depunere a candidaturilor, în cursa pentru desemnarea constructorului s-au înscris 4 asocieri, printre care se găsesc companii europene şi companii româneşti.
Trei dintre constructorii care au depus oferte pentru construcţia celor 48 de kilometri şi întreţinerea celor două autostrăzi s-au înscris şi la licitaţia pentru tronsonul de autostradă de la Comarnic la Braşov
Constructorii care au depus documentaţia pentru Autostradă de centură a Capitalei sunt:
I. Asocierea StraViA Sud
Membri asociere:
1. STRABAG SE
2. VINCI S.A / VINCI Construction Grands Projects / VINCI Construction Terrassement / AKTOR S.A / AKTOR Concessions S.A.
Lider asociere: STRABAG AG
II. Asocierea
1. ASTALDI CONCESSIONI S.R.L. / ASTALDI S.p.A / A4
2. HOLDING S.p.A / EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. / ASTALROM S.A
III. Asocierea
1. TEHNOSTRADE S.R.L.
2. SPEDITION UMB S.R.L.
IV. Asocierea
1. IMPREGILO S. p.A
2. SALINI S.p.A
Acest contract, estimat de reprezentanţii CNADNR la peste 9 miliarde de lei fără TVA (aproximativ 2, 5 miliarde de euro cu TVA), prevede nu doar proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului Bucureşti, cu o lungime de 48 de kilometri, ci şi operarea şi întreţinerea celor două autostrăzi A1 (Bucureşti – Piteşti) şi A2 (Bucureşti – Constanţa).
Pe scurt, concesionarul se va obliga prin contract
a) să obţină finanţarea pentru realizarea construcţiei;
b) să proiecteze şi să elaboreze documentaţiile necesare obţinerii autorizaţiilor şi avizelor pentru execuţia lucrarilo