Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) așteaptă astăzi candidaturi din partea constructorilor interesați de construcția AUTOSTRĂZII de centură a Capitalei.
UPDATE 14:05 Până la termenul limită de depunere a candidaturilor, în cursa pentru desemnarea constructorului s-au înscris 4 asocieri, printre care se găsesc companii europene şi companii româneşti.
Trei dintre constructorii care au depus oferte pentru construcţia celor 48 de kilometri şi întreţinerea celor două autostrăzi s-au înscris şi la licitaţia pentru tronsonul de autostradă de la Comarnic la Braşov.
Constructorii care au depus documentaţia pentru Autostradă de centură a Capitalei sunt:
I. Asocierea StraViA Sud
Membri asociere:
1. STRABAG SE
2. VINCI S.A / VINCI Construction Grands Projects / VINCI Construction Terrassement / AKTOR S.A / AKTOR Concessions S.A.
Lider asociere: STRABAG AG
II. Asocierea
1. ASTALDI CONCESSIONI S.R.L. / ASTALDI S.p.A / A4
2. HOLDING S.p.A / EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. / ASTALROM S.A
III. Asocierea
1. TEHNOSTRADE S.R.L.
2. SPEDITION UMB S.R.L.
IV. Asocierea
1. IMPREGILO S. p.A
2. SALINI S.p.A
Termenul pentru depunerea ofertelor expiră astăzi la ora 11:00, documentele urmând să fie deschise la ora 12:00.
Acest contract, estimat de reprezentanții CNADNR la peste 9 miliarde de lei fără TVA (aproximativ 2, 5 miliarde de euro cu TVA), prevede nu doar proiectarea, construcția, finanțarea, operarea și întreținerea Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului București, cu o lungime de 48 de kilometri, ci și operarea și întreținerea celor două autostrăzi A1 (București – Pitești) și A2 (București – Constanța).
Pe scurt, concesionarul se va obliga prin contract
a) să