Patru companii şi asocieri de firme concurează pentru contractul de concesiune privind tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov. Printre acestea figurează şi consorţiul franco-elen Vinci-Aktor, care a abandonat în 2010 proiectul cu trei zile înainte de termenul până la care era obligat să vină cu banii. De această dată, intră într-o asociere formată din şapte firme: VINCI SA, VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS, VINCI CONSTRUCTION TERRASSEMENT, STRABAG AG, STRABAG SE, AKTOR SA şi AKTOR CONCESSION SA.
Ofertă a depus şi CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD, companie care a fost implicată în vara anului 2011 într-un scandal privind practici frauduloase în cadrul unui proiect de infrastructură rutieră în Filipine. De altfel, CCCC LTD a blocat şi procedura de atribuire a contractului pentru Comarnic-Braşov, în urma unei contestaţii depuse la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
Un alt ofertant este asocierea formată din SC SPEDITION UMB SRL şi SC TEHNOSTRADE SRL, fime controlate de "regele asfaltului" Dorinel Umbrărescu.
Asocierea formată din firmele italiene IMPREGILO SpA şi SALINI SpA a depus o ofertă pentru Comarnic-Braşov. Italienii au mai lucrat în România, câştigând o licitaţie pentru construirea a 22 de kilometri de autostradă între Orăştie şi Sibiu, pentru acre au primit 144 de milioane de euro.
Înainte de a fi selectat câştigătorul, premierul Victor Ponta a anunţat deja că sectorul de autostradă concesionat va fi taxat. "Cei care fac această concesiune vor pune barieră şi vor pune taxă", a spus Victor Ponta. Primul-ministru a fost însă evaziv în legătură cu momentul la care ar putea începe lucrările. "Pentru mine e o prioritate în acest mandat. Până la sfârşitul mandatului sper să progresăm foarte mult", a adăugat Ponta.
Consorţiul Aktor-Vinci s-a retras în 2010
Consorţiul Vinci-Aktor a renunţat în ap