Cosmote România, numărul trei pe piața locală telecom, a înregistrat venituri de 462,8 milioane euro în 2012, similare cu cele din anul anterior. La finalul lui 2012, cota de piaţă a operatorului era de aproximativ 24,5%.
Cosmote România a anunţat rezultatele financiare pentru anul fiscal 2012, încheiat la 31 decembrie 2012, conform indicatorilor de performanţă raportaţi astăzi de către OTE Group. În 2012, Cosmote şi-a menţinut creşterea susţinută pe segmentul de clienţi business. Astfel, în T4 2012, segmentul business a crescut cu 32% versus T4 2011, la acesta adăugându-se clienţi majori, precum Proges sau Leonardo.
Numărul total de clienţi ai Cosmote România, inclusiv Zapp, s-a situat la aproximativ 6,3 milioane la sfârşitul anului 2012, numărul de abonaţi crescând până la 24,8%. Baza de clienţi 3G a crescut cu 7% versus T4 2011, reflectând eforturile companiei în zona serviciilor de date.
La finalul lui 2012, cota de piaţă a Cosmote România era de aproximativ 24,5%. În pofida contextului economic dificil, veniturile au rămas stabile comparativ cu 2011 (468,2 milioane euro), la valoarea de 462,8 milioane euro. Marja proforma EBITDA (câştiguri operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut cu 4,4 puncte procentuale, la 25,8% versus 2011, reflectând îmbunătăţiri operaţionale semnificative. Valoarea EBITDA s-a ridicat la 119,5 milioane euro, crescând cu 19,4% comparativ cu anul anterior.
ARPU (Venitul mediu per utilizator) pentru 2012 s-a menţinut în linie cu cel din anul 2011.
“Pentru noi, 2012 a fost un an al premierelor, prin lansarea unor planuri tarifare care au spart tiparele, continuând să ne concentrăm totodată pe proiectarea de produse şi servicii fiabile şi pe o experienţă de utilizare de excepţie. Aşadar, în 2012 ne-am consolidat amprenta pe piaţă, crescând susţinut EBITDA şi baza de clienţi bu