Constructorul german de supersportive din Zuffenhausen (lângă Stuttgart) are programată pentru luna septembrie 2013 lansarea a două modele puriste, versiunile 911 GT3 şi 911 Turbo construite pe baza noii Serii 991.
Porsche 911 este produsul a aproape 50 de ani de evoluţie continuă iar noua generaţie GT3 va şoca, dar nu din punct de vedere estetic (conservatorismul formei caroseriei rămâne în mare nealterat), ci mai ales prin provocările în materie de comportament dinamic.
La dezvoltarea viitorului Porsche 911 GT3 s-a pornit de la versiunea RS 3.8 pe care se va baza. Emoţionalitatea GT3- ului va răzbate din cei 460 CP lăsaţi în grija exclusivă a punţii posterioare, însă efectul de pendul caracteristic soluţiei “totul pe spate” va fi complet anihilat. GT3 va dispune de discuri de frână ventilate cu diametrul pe 380 mm. Alternativa la cutia manuală în şapte rapoarte va fi performanta transmisie PDK.
Modelele de top ale Seriei 911 sunt însă versiunile turbo. Şapte generaţii au fost construite din 1974 până în prezent. Ultimele atingeau 500 CP, aveau injecţie directă şi turbină cu geometrie variabilă, însă viitorul 911 Turbo din Seria 991 va livra graţie supraalimentării cu două turbine o putere în jurul a 540 CP, posibil chiar 550 CP. Dacă sprintul modelului Carerra S de 400 CP se face în 4,1 secunde, versiunea iconică 911 Turbo model 2013 va duce demarajul la puţin peste 3 secunde, ajutat şi de o masă totală în scădere cu 70 kg.
Cutia cu dublu ambreiaj PDK (Porsche Doppelkupplung Getriebe) se pare că va veni în standard. Nu este exclusă o versiune 911 Turbo cu tracţiune integrală şi diferenţial blocabil pe puntea spate. Patru roţi directoare (şi puntea spate va putea vira cu până la 3 grade) vor face deliciul pilotării acestui maestru al virajelor. Preţul modelului Turbo S poate ajunge la 170.000 euro.
Primul Porsche 911 Turbo “Seria 930” apărea