Camera de Comerţ Americană susţine că această metodă este benefică firmelor care se confruntă cu probleme
Dan Schwartz: Firmele mici rămân fără business, iar companiile mari vor găsi cu greu furnizori noi
Camera de Comerţ Americană în România (AmCham) vrea ca firmele să poată opta pentru sistemul aplicării TVA la încasare, aşa cum prevede directiva europeană, renunţându-se la caracterul obligatoriu al acestuia, întrucât companiile se confruntă deja cu probleme, iar gradul de colectare se poate reduce.
"Una dintre marile probleme generate de sistemul TVA la încasare este că, din cauza imposibilităţii de a-şi deduce TVA la momentul emiterii facturii, tendinţa pentru companiile mari este să renunţe la contractele şi la clienţii cărora le este impusă obligaţia aplicării TVA la încasare. Acest lucru va însemna că firmele mici rămân fără business, iar cele mari vor avea probleme pentru identificarea de noi furnizori", a declarat miercuri Dan Schwartz, membru al Comitetului Fiscal din cadrul AmCham România.
El a arătat că acest sistem este dificil de aplicat, birocratic, iar mediul de afaceri nu-i vede utilitatea. În plus, Fiscului îi va fi dificil să confrunte informaţiile declarate în documente de companii cu realitatea, astfel încât este posibil ca gradul de colectare să se diminueze în loc să crească. "Noi am propus ca acest sistem să fie opţional, nu obligatoriu, aşa cum prevede şi directiva europeană", a spus Schwartz.
Reprezentantul AmCham a subliniat că pentru companiile mari managementul fluxului de numerar este foarte important, iar acestea au început deja să renunţe la relaţiile cu firmele mici, în urma modificărilor legislative.
În ceea ce priveşte termenul de achitare a facturii, acesta este prevăzut la 90 de zile în Codul Fiscal. "Dacă TVA nu se plăteşte în acest termen, devine exigibilă la cel care a emis factur