Rezultate dezastruoase la simulările la Bacalaureat şi Evaluare Naţională în Bistriţa-Năsăud. Cea mai mare parte a elevilor care au susţinut aceste simulări nu au luat nici măcar notă de trecere. Următoarea simulare, programată în luna mai s-ar putea să fie considerată teză, notele urmând a fi trecute în catalog.
În cadrul şedinţei lunare a directorilor de şcoli cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean au fost prezentate rezultatele simulărilor de la testele naţionale şi ale Bacalaureatului.
Testele naţionale au fost susţinute de 3184 de elevi, media pe judeţ la română fiind de 5,64, la matematică de 3,37, iar la limba maternă de 6,38. Inspectorul Şcolar general, Camelia Tabără, spune că la disciplina matematică, atât elevii, cât şi părinţii şi unii profesori au considerat că subiectele au fost mult prea grele.
"Eu personal am stat de vorbă cu foarte mulţi colegi, au fost unii care au fost foarte încântaţi de subiecte, alţii mai puţin încântaţi. Am înţeles că totuşi nivelul subiectului de la clasa a opta, la matematică, opiniile şi notele pe care le-au obţinut elevii sunt cumva catalogate ca nişte subiecte cu grad de dificultate mai mare", a spus Tabără.
La simularea de la Bacalaureat, la care au participat 3248 de elevi, media pe judeţ la Limba şi literatura română a fost de 4,45; la Matematică de 5,05; la Limba Maternă - 6,04; la Geografie 5,99; la Istorie 5,79, la Informatică 7,14, iar la disciplina la alegere 7,77.
"Se pare că la română, copiii sunt descoperiţi mai ales la acel subiect doi cu textul argumentativ. Le rugăm pe doamnele profesoare de română să dezvolte, să corecteze şi să lucreze mai mult. Practic baremul pe acest tip de subiecte recompensează tehnica textului argumentativ şi nu neapărat un soi de compelxitate a abordării subiectului. Nu ne mirăm că la informatică avem o medie foarte mare. Este clar că sunt copi