Un psiholog şcolar trebuie să consilieze peste 2.200 de elevi, potrivit statisticii prezentate de conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean la şedinţa de ieri, a Comisiei de Dialog Social de la Prefectură. Inspectorul şcolar general, Vasilica Zaharia, a afirmat că la nivelul judeţului sunt 24 de psihologi şcolari, pentru cei peste 53 mii de elevi înregistraţi în unităţile de învăţământ. „E greu de sesizat cazurile care ar putea deveni o problemă“, a recunoscut aceasta, care a adăugat că în prezent se asigură consiliere elevilor prin cele 8 cabinete de consiliere şcolară funcţionale la nivelul judeţului. „Ar fi fost bine ca aceste cabinete să fie funcţionale măcar la nivelul fiecărei localităţi“, a adăugat Vasilica Zaharia.
Aproape fiecare membru al Comisiei de Dialog Social a avut câte un punct de vedere faţă de problemele actuale ale sistemului educaţional şi faţă de fenomenul violenţei. Indiferent că lucrează în învăţământ, că au habar sau nu despre situaţiile din şcoli, membrii Comisiei au vrut să vorbească, depănând inclusiv amintiri nostalgice din vremurile în care profesorii îi mai păruiau pe elevii neascultători. Unii dintre profesorii prezenţi la întâlnire au reclamat atât dezinteresul elevilor faţă de actul educaţional cât şi lipsa de reacţie a părinţilor faţă de problemele odraslelor. Ca soluţie, a fost prezentată metoda aplicată de conducerea Şcolii nr. 2, respectiv sancţionarea părintelui pentru boacănele copiilor.
Prefectul Cătălin Popescu a afirmat că trebuie să fie elaborat un Ghid de comportament, care ar trebui să specifice cum să acţioneze profesorul de serviciu, elevul de serviciu. O altă idee lansată, ieri, a fost realizarea unei fişe psihologice pentru fiecare copil, care să îi urmărească traseul de la grădiniţă până în ultima clasă de liceu. Informaţiile de pe această fişă ar urma să fie menţionate de educator, învăţător sau pro