Cosmote România a înregistrat anul trecut venituri de 462,8 milioane euro, în scădere uşoară de la nivelul de 468,2 milioane euro din 2011, în timp ce profitul operaţional al companiei a urcat cu 19,4%, la 119,5 milioane euro.
Astfel, profitul EBITDA proforma (câştiguri operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut de la 100 milioane euro la 119,5 milioane euro, marja de câştig urcând cu 4,4 puncte procentuale, de la 21,4% la 25,8%, potrivit datelor prezentate joi de companie.
Cota de piaţă a Cosmote România la sfârşitul anului era de 24,5%, notează operatorul de telefonie mobilă într-un comunicat.
Numărul clienţilor Cosmote România era de aproximativ 6,3 milioane la finalul anului, faţă de 6,49 milioane la finele lui 2011, potrivit datelor comunicate joi de grupul grec OTE, proprietarul companiei de telefonie. OTE mai deţine în România Romtelecom şi reţeaua de magazine Germanos.
"În 2012 ne-am consolidat amprenta pe piaţă, crescând susţinut EBITDA şi baza de clienţi business. Furnizând conectivitate şi servicii pentru societatea informaţională, contribuim activ la trecerea României către economia digitală. În această privinţă, păstrând întotdeauna în centrul atenţiei experienţa clienţilor, ne îndreptăm gradual către 4G, următorul nivel în tehnologie", a declarat în comunicat Stefanos Theocharopoulos, Chief Executive Officer Cosmote România.
Aproape un sfert din baza de clienţi a companiei reprezintă abonaţi, restul fiind utilizatori de cartele pre-plătite.
Venitul mediu pe utilizator (ARPU) pentru 2012 s-a menţinut în linie cu cel din anul 2011, notează Cosmote, fără a preciza valoarea indicatorului.
În trimestrul al patrulea, veniturile Cosmote România au scăzut cu 9,9% raportat la perioada corespunzătoare din 2011, de la 126,2 milioane euro la 113,7 milioane euro, potrivit datelor anunţate de