De vreo cinci ani de zile, TAROM înregistrează pierderi serioase, deşi, dacă ne uităm prin curţile foştilor manageri, am putea crede, mai curând, că situaţia companiei a fost înfloritoare. Ca să rezolve problema, noul ministru al Transformatoarelor… pardon, al Transporturilor, Relu Fenechiu, s-ar fi apucat să vopsească nişte avioane vechi şi ruseşti, gen Iliuşin sau Tupolev şi să le vândă pe post de Boeinguri la cioripanezii ăia de prin Zair şi Congo, care oricum cred că avioanele sunt nişte păsări din aceeaşi specie şi nu s-ar fi prins. Dar ministrul şi-a dat seama că la avioane nu-i ca la transformatoare, le dai o mână de vopsea şi gata, par noi! Păi pică aparatul şi pe urmă el ce face, nu-i plăteşte pe negrişorii ăia de buni şi de sătui?
Aşa că a decis să apeleze la altă soluţie, care să-i aducă şi bani, şi satisfacţie morală: vinde aeronava prezidenţială. Că de ce-ar ţine un avion a cărui întreţinere costă 70 de milioane de euro pe an şi care mai are, pe deasupra, şi nesimţirea de a-l aduce pe Băsescu de fiecare dată acasă, teafăr şi nevătămat? Dacă trăgea şi aparatul ăsta măcar o aterizare forţată, dacă i se oprea motorul în zbor, mai zicea, mai merita ţinut, dar aşa, să-l protejeze pe dictator cu atâta ardoare cum nici măcar Udrea şi cu Boc nu l-au protejat? E clar, avionul e mai tiran ca Tiranu’, deci merită vândut la fiare vechi, doar-doar să scape de el, dacă de Băsescu tot nu poate scăpa! Unde mai pui că, procedând astfel, Fenechiu se dovedeşte chiar mai ciumeg decât Ponta: păi Victoraş ameninţa doar să-i taie cherosenul preşedintelui, pe când Relu îi taie de tot aeronava!
Iar pe Tiran nu-l plângeţi voi, că o să aibă cu ce se deplasa! Bunăoară, s-ar putea înghesui în vreo cursă low-cost, cu paizanii şi căpşunarii la economic class ori cu băieţii descurcăreţi la bişniţ class. Ca să-l coste mai ieftin, îşi ia bilet din timp. Ştie că e invitat î