Un studiu recent, derulat de MasterCard şi Prime Research, care a urmărit 85.000 de comentarii ale utilizatorilor de pe Twitter, Facebook, bloguri şi forumuri din toată lumea, arată că multe conversaţii denotă interes din partea consumatorilor în privinţa plăţilor mobile, dar idetifică şi unele bariere precum securitatea, servicii suport insuficient dezvoltate şi confuzie în legătură cu opţiunile disponibile în prezent.
Pe durata a şase luni, cercetarea a urmărit comentariile şi a analizat conversaţiile dintre consumatori, pe tema plăţilor mobile, pentru a le evalua disponibilitatea de a folosi aceste servicii.
Analiza Mobile Payments, realizată pe 43 de pieţe, în 26 de limbi, arată următoarele:
• Pionierii în privinţa plăţilor mobile plăţile mobile („Early adopters”) au făcut 58% comentarii pozitive / factuale, în timp ce în rândul celor care nu folosesc încă această tehnologie tonul pozitiv este mai pregnant (76% comentarii pozitive / factuale). Cele mai multe menţiuni au lăudat aspecte cum ar fi inovaţia, confortul şi viteza.
• Pionierii şi-au exprimat frustrarea în legătură cu locurile unde nu se acceptă plăţi mobile şi cu faptul că nu primesc suficient sprijin, în calitate de clienţi. Cei care nu au adoptat încă plăţile mobile menţionează drept posibile bariere împotriva utilizării, securitatea şi confuzia în legătură cu opţiunile disponibile.
• Scepticismul este evident în Europa, unde consumatorii discută despre securitatea plăţilor mobile, despre acceptare şi îşi exprimă rezervele privind posibilitatea adoptării acestora la nivel global.
• Utilizatorii din Anglia se arată încântaţi de confortul şi inovaţia aduse de plăţile mobile, dar menţionează şi lipsa de consecvenţă în acceptare şi incertitudinea privind momentul când acest tip de plăţi va deveni disponibil pe scară largă.
• În regiunile Ameri