„Climatul economic rămâne dificil”, „este esenţial să fim activi şi flexibili”, „există o presiune asupra preţurilor produselor din oţel” – aşa descrie şeful ArcelorMittal Hunedoara, în primul interviu acordat presei centrale, ceea ce se întâmplă acum în siderurgia românească.
Amit Kumar (33 de ani), care înainte de a veni la conducerea combinatului hunedorean (iulie 2012) a fost director de investiţii la divizia Long Carbon Europe a grupului, vede însă şi semnale pozitive, care vin dinspre SUA şi China. În Europa, însă, ”ne îndreptăm spre o schimbare structurală în industria oţelului, unde cererea este aproape la jumătatea capacităţii de producţie”.
Capital: Credeţi că s-a atins limita minimă în industria în care activaţi?
Amit Kumar: Asemenea tuturor producătorilor de oţel, activăm într-un mediu economic dificil. De aceea, monitorizăm constant piaţa oţelului, pentru a fi pregătiţi să luăm cele mai potrivite măsuri.
2012 a fost un an foarte dificil pentru Grup, iar asta şi din cauza scăderii semnificative a comenzilor în Europa. Anul acesta, climatul economic rămâne dificil, în special în Europa, dar există şi semnale pozitive, care oferă o oarecare perspectivă optimistă, venite din SUA şi China (...) Investim într-o manieră precaută în strategia noastră pe termen lung. Acesta a fost şi motivul pentru care am decis să modernizăm laminorul. În ultimul trimestru din 2012 am demarat producţia comercială pentru laminorul de europrofile, în urma unei investiţii de 45 de milioane de euro. Prin intermediul acestei investiţii, ne-am crescut prezenţa pe piaţa regională de produse lungi şi ne-am extins portofoliul, cu europrofile. Hunedoara este singura fabrică din România care produce profile europene lungi de tipurile "H" şi "I".
Ne dorim să devenim furnizorul preferat pentru clienţii noştri din Europa de sud-es