Banca Comercială Română (BCR) a realizat anul trecut operaţiuni de factoring în valoare de aproape 530 milioane euro, în creştere cu 45% faţă de 2011. "Am înregistrat evoluţii foarte bune în ceea ce priveşte volumele finanţate şi numărul de clienţi care au apelat la serviciile de factoring. Motorul principal al creşterii a fost reprezentat de factoring-ul fără regres. Baza de clienţi a crescut cu mai mult de 100%, comparativ cu 2011, iar acest lucru s-a datorat atât creşterii volumelor finanţate prin factoring, cât şi îmbunătăţirii substanţiale a produselor şi serviciilor oferite de BCR. Având în vedere situaţia economică actuală, apreciem că majoritatea clienţilor se vor îndrepta în continuare către factoring-ul fără regres, acesta oferind pe lângă finanţare şi confortul asigurării respectivelor creanţe de către bancă. Factoring-ul are un potenţial foarte mare de creştere în viitor, iar BCR se va axa în continuare pe dezvoltarea de noi produse şi servicii de factoring", a declarat într-un comunicat Valentin Gălăţanu, director executiv adjunct Tranzacţii Bancare BCR.
BCR asigură finanţare pe termen scurt pe bază de facturi, fără garanţii materiale, destinată companiilor care livrează marfă sau prestează servicii în baza unor contracte sau comenzi ferme, cu plată la termen. Clienţii beneficiază de servicii precum finanţare imediată pentru mărfuri sau servicii, urmărirea încasării, evidenţa facturilor şi acoperirea riscului de neplată a debitorilor.
BCR derulează tranzacţii de factoring intern şi de export, cu şi fără regres, incluzând toată gama de servicii de factoring: finanţare (până la 100% din valoarea facturilor, în limita unui plafon de factoring aprobat), administrarea facturilor (prin gestionarea creanţelor cesionate în sistemul informatic specializat, cu accesul clienţilor la o serie de informaţii şi rapoarte), colectarea facturilor de