Rezultatul negativ anual reprezintă o premieră pentru BCR, deşi după debutul crizei financiare banca a mai înregistrat pierderi trimestriale sau semestriale.
Rezultatul operaţional în 2012 a atins 2,35 miliarde lei (528,9 milioane euro), în scădere cu 3,3% faţă de 2,43 miliarde lei (574,6 milioane euro) în anul 2011.
Venitul operaţional în 2012 a scăzut uşor, cu 2,2%, până la 4,04 miliarde lei (906,3 milioane euro), faţă de 4,13 miliarde lei (974,3 milioane euro) în 2011.
Cheltuielile operaţionale în cuantum de 1,68 miliarde lei (377,4 milioane euro) în anul 2012 au scăzut cu 0,8% faţă de 1,69 miliarde lei (399,7 milioane euro) în 2011, în pofida cheltuielilor semnificative de restructurare înregistrate în trimestrul IV 2012.
“Anticipăm cu nerăbdare transformarea băncii noastre şi a viitorului nostru. Acest proces a început în 2012 şi va continua pe parcursul anului 2013. Obiectivele noastre sunt clare, în primul rând ţintim îmbunătăţirea treptată a calităţii activelor şi a cadrului general de management al riscurilor. În paralel, cautăm să optimizăm calitatea modelului nostru de business, prin intermediul reorganizării departamentelor de afaceri, reţelei de sucursale şi prin simplificarea generală a modelului operaţional”, a declarat Tomas Spurny, preşedintele Bancii Comerciale Romane, citat în comunicat.
Potrivit băncii, declinul venitului operaţional a fost cauzat în principal de cererea slabă de credite de consum, precum şi de nivelul redus al creditelor de investiţii şi de capital de lucru pentru companii, cu impact asupra venitului net din dobânzi, în scădere cu 7,6% faţă anul anterior, până la 2.89 milliarde lei (648,6 milioane euro) de la 3,13 miliarde lei (738,0 milioane euro). Venitul net din comisioane a crescut cu 9,4% faţă de anul anterior, până la 634,8 milioane lei (142,4 milioane euro) de la 580.1 milioane lei (136.