Omul de afaceri Valeriu Iftime, directorul general al companiei care a efectuat lucrarile de modernizare a CET-ului din Botosani sustine ca pentru a fi eficienta aceasta investitie trebuie un numar mult mai mare de abonati la sistemul centralizat de incalzire.
Valeriu Iftime sustine ca, la ora actuala, CET-ul lucreaza la jumatate din capacitate. El a fost proiectat pentru un numar de aproximativ 20.000 de abonati dar Modern Calor are putin peste 10.000. Acest lucru face ca randamentul sa nu fie unul foarte bun in conditiile in care se produce in cogenerare.
„S-a facut o investitie foarte scumpa in Botosani. Ea este facuta pentru 20.000 de clienti, nu pentru 10.000-12.000 de clienti. Nu se face ceea ce este mai important, si anume marketingul... Eu am costuri de marketing foarte mari, expozitii, pliante, carti. Trebuie vorbit cu fiecare om in parte, in fiecare bloc, in fiecare asociatie. La momentul acesta, cel mai important pentru operator este lucrul cu clientul. Este marketing, este promovarea produsului. In toata lumea asta, firmele de termoficare sunt profitabile. O companie de termoficare plateste primariei si nu incaseaza subventie. Trebuie sa duca o lupta pentru readucerea botosanenilor la sistemul centralizat. Altfel nu au nicio sansa. La 10.000 de clienti, in regim de vara, ei merg cu jumatate de motor. La ora actuala, investitia este supradimensionata. Trebuia sa facem cazane mai mici la cati clienti sunt acum. Ei au gandit foarte bine dar problema este ca trebuie muncit foarte mult pentru a ajunge la 20.000 de clienti”, a spus Valeriu Iftime.
Facturile la incalzire ar trebui sa scada
Omul de afaceri botosanean sustine ca in cazul in care Modern Calor ar avea 20.000 de abonati, pretul unei gigacalorii ar scadea cu aproximativ 150 de lei. Mai mult, el a recomandat conducerii societatii de termoficare sa modifice contractele cu