Până ieri, la ora 11, patru firme au depus oferte pentru realizarea autostrăzii Comarnic-Braşov. Acestea sunt Asocierea Vinci (Franţa)- Aktor (Grecia) - Strabag (Austria), UMB Spedition-Tehnostrade (România), Impregilo S.p.A - Salini(Italia) şi China Communications Construction Company Limited. Sursa: Răzvan Bunea
Proiectul are o valoare totală de 1,5 miliarde de euro şi ar urma să fie prima autostradă realizată în concesiune la noi, deci pe banii constructorului.
Concesiunea ar urma să fie realizată pe o perioadă de circa 30 de ani, din care 4 ani ar fi afectaţi construcţiei, iar pentru partea de operare şi întreţinere alţi 25 de ani.
Firma executoare ar urma să îşi amortizeze investiţia din taxa pe autostradă. Dacă aceste costuri nu ar fi acoperite din taxă, atunci restul ar putea fi achitat de stat. Astfel, potrivit unor surse consultate de Mediafax, Guvernul intentionează să modifice regimul concesiunilor: "Statul plăteşte diferenţa între ceea ce au calculat investitorii că trebuie să obţină ca şi încasări şi ceea ce eventual nu încasează".
Alte încercări de concesionare
Prima încercare de concesionare a lucrării a avut loc în 2004. Trei firme au fost selectate atunci de guvernul condus de Adrian Năstase: Strabag (Austria, pentru tronsonul Bucureşti – Ploieşti), Vinci (Franţa, pentru tronsonul Comarnic - Predeal) şi Ashtrom-Roichman (Israel, pentru Predeal - Braşov).
Comisia Europeană nu a fost însă de acord cu modul în care au fost selectate firmele, iar contractele nu au mai fost semnate.
În 2009, odată cu schimbarea regimului politic, s-au reluat discuţiile pentru realizarea tronsonului Comarnic – Brasov, în urma licitaţiei pentru realizarea proiectului în parteneriat public- privat fiind desemnată asocierea Vinci - Aktor (Franta - Grecia) . Tronsonul urma să aibă 58 de kilometri,