Oferta de autovehicule second-hand cu preţuri sub 2.000 de euro, puse în vânzare pe pagina web a Autovit, a crescut cu 36%, iar anunţurile cu preţuri între 2.000 şi 5.000 de euro au progresat cu 31%, arată o statistică, remisă presei, joi, de reprezentanţii portalului Autovit.ro.
Postările cu maşinile mai scumpe au înregistrat o evoluţie mai modestă, de până în 20 la sută, ceea ce arată că reducerea nivelului taxei de poluare în 2012 a încurajat importul de maşini mai ieftine şi foarte probabil în 2013 vor fi importate şi mai multe maşini cu preţuri de până la 2.000 de euro, cele mai multe dintre acestea fiind EURO 1 şi EURO 2, apreciază administratorul portalului, Attila Okanyi, director operațional al Allegro Group România.
Acesta consideră că există semnele încurajatoare în sensul că, probabil, cei care şi-au înmatriculat maşinile vechi (preponderent EURO 1 şi EURO 2) în Bulgaria le vor transcrie în România, deci măcar se reduce pericolul reprezentat de aceste maşini fără RCA valabil şi cu ITP expirat.
'În 2012, ponderea maşinilor neînmatriculate în România era de 27% (din totalul anunţurilor), însă în ianuarie-februarie 2013 această pondere a scăzut la 19%, deci proprietarii acestora probabil aşteaptă să le înmatriculeze în România înainte de a le scoate la vânzare, aşteptându-se să poată obţine un preţ mai mare', arată Okanyi.
Oficialul Allegro Group România consideră că timbrul auto se bazează pe aceeaşi schemă ca şi variantele precedente ale taxei de poluare şi s-a schimbat doar algoritmul de calcul, rezultatul fiind doar un nivel diferit al taxei faţă de cel valabil în 2012, deci nimic nou.
'Guvernul nu va încasa mai mulţi bani din timbrul de mediu, dimpotrivă, preconizăm scăderea veniturilor (probabil Guvernul contează pe banii proveniţi din timbrele plătite de cumpărătorii maşinilor deja înma