Importurile de autoturisme rulate au crescut, ca volum absolut, de la o pondere de 16%, în 2011, la o pondere de 27%, în 2012, în total importuri de maşini, arată o statistică a dealerului auto second hand AAA Auto
Potrivit statisticii, piaţa de vehicule noi şi rulajul intern de maşini second hand au resimţit din plin efectul importurilor de maşini folosite.
Numărul autovehiculelor second hand înmatriculate pentru prima oară, a crescut, în 2012, cu 85%, comparativ cu 2011, ajungând la un volum total de 174.950 unităţi.
O pondere mare în totalul pieţei auto second hand (43%) este reprezentată de maşini mai vechi de 10 ani, pe care autorităţile doresc să le scoată din circulaţie prin programele de casare.
În 2012 piaţa a scăzut pentru autoturisme noi şi pentru autoturisme deja înmatriculate în România şi a crescut pe seama importurilor de maşini rulate. Mai mult de 76.000 dintre acestea sunt mai vechi de 10 ani şi corespund normelor de poluare Euro 2, Euro1 sau non Euro, arată studiul.
Reprezentanţii AAA Auto avertizează că 'în România efortul pentru combaterea fenomenului de măsluire a kilometrajului nu este încă la nivelul altor ţări din Uniunea Europeană şi nu există sisteme de monitorizare a acestora. În Franţa, Germania şi Olanda costul fraudelor legate de măsluirea kilometrajului este de aproximativ 2,5 miliarde euro anual. Un studiu realizat în Belgia de organizaţia Car-Pass (în 2006) arată că 8,6% din autoturisme aveau intervenţii asupra kilometrajului. Utilizarea sistemelor unificate de control al autoturismelor a condus la o scădere până la 0,2% (în 2010), din totalul vehiculelor înmatriculate.
'În prezent, în România, nu există nicio posibilitate de cuantificare a acestor fraude şi a impactului asupra consumatorului. Având în vedere volumul importurilor second hand, fraudele aferente mo