Afişele cu drepturile pacienţilor asiguraţi pe perioada internării, editate de Gazeta de Sud, sunt prezente de marţi şi la spitalele din Băileşti şi Calafat
Campania GdS de informare a persoanelor asigurate din Oltenia în privinţa drepturilor pe care le au pe timpul şederii în spital continuă. La rând au fost două spitale municipale din Dolj, cele din Băileşti şi Calafat, primul cu 128 de paturi, celălalt cu 265. Nici una dintre aceste unităţi nu a ridicat problema lipsei de medicamente sau materiale sanitare pentru tratarea bolnavilor în limita competenţei (ambele sunt de gradul IV). În cazul unui spital mic, cum este cel din Băileşti, managerul susţine că a trimite un pacient după medicamente ar fi echivalent cu închiderea spitalului. „Dacă i-am trimite pe oameni să cumpere medicamente, noi, ca spital, ar însemna să ne închidem. Suntem un spital mic şi totdeauna am mers pe principiul că, dacă nu poţi să le asiguri pacienţilor nici măcar tratamentul şi analizele în spital, oamenii o să ne ocolească. Nu ne permitem să facem lucrul acesta. Bolnavii vin la noi pentru medici, pentru că avem doctori pe diverse specialităţi, dar vin şi pentru tratament. Or, dacă nu poţi să-l oferi, ce să mai caute aici?“, afirmă Mirela Ţibreanu, managerul Spitalului Municipal Băileşti.
Unitate cu patru secţii de bază (medicină internă, chirurgie, obstetrică-ginecologie, pediatrie) şi cinci compartimente, plus un Compartiment de Primiri Urgenţe (CPU), cu laborator de analize, laborator de radiologie şi imagistică medicală, ambulatoriu de specialitate şi dispensar TBC, la Spitalul din Băileşti s-au internat anul trecut 5.333 de pacienţi şi alţi 150 pentru recuperare. Zilnic, la CPU se prezintă, în medie, 34 de persoane, unele neasigurate, iar cazurile trebuie rezolvate, chiar dacă se depăşeşte contractul cu Casa de Asigurări de Sănătate (CAS). „Nu poţi lăsa omul la poartă. A