Piata romaneasca de comert electronic (e-commerce) ar putea creste in acest an cu 30-40%, intrucat tot mai multi jucatori se vor orienta catre online, iar perioada de criza determina consumatorii sa se indrepte catre mediul online unde produsele pot fi mai ieftine, a declarat directorul general pentru Romania al Visa Europe, Catalin Cretu, unul dintre vorbitorii de la evenimentul ecomTIM, organizat de Wall-Street.ro si 2parale.
Te pasioneaza comertul pe internet si vrei sa afli mai multe informatii, ponturi si studii de caz de la experti in domeniu? Atunci nu ai voie sa ratezi ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online. Afla mai multe despre cum poti participa la eveniment.
Cele mai importante declaratii din interviu:
- Comertul online are un potential considerabil, in conditiile in care doar un milion din cele 9 milioane de utilizatori de internet din Romania fac cumparaturi online, potrivit estimarilor din piata.
- Principala provocare a pietei comertului electronic este castigarea increderii clientilor de a plati online cu cardul pentru produsele achizitionate pe internet.
- Au existat in trecut situatii dificile in cazul comerciantilor care au dat faliment, iar clientii platitori cu cardul au recuperat cel mai rapid si usor banii, prin simpla comunicare cu banca emitenta a cardului.
- In general, tarile din Europe Centrala se situeaza peste nivelul Romaniei in ceea ce priveste volumul total de plati online, dar sunt anumiti factori, precum puterea de cumparare sau accesul la internet, care influenteaza acest rezultat.
Citeste intregul interviu in continuare:
Potrivit unui raport PwC, piata romaneasca de comert electronic a fost anul trecut de aproximativ 650 mil. euro. Ce potential de crestere are piata de e-commerce in urmatorii ani?
Comertul online are un pote