* ADEVARUL
* Negocierile partidelor pentru şefia Autorităţii de Supraveghere Financiară. Cine se bate pentru controlul unei pieţe cât o cincime din PIB-ul României.
După ce deputaţii au votat ordonanţa de înfiinţare a Autorităţii de Supraveghere Financiară, partidele politice luptă pentru a-şi numi favoriţii la şefia instituţiei care va controla o piaţă de peste 24 de miliarde de euro, cât o cincime din PIB-ul României. Până la jumătatea lunii martie urmează să fie înfiinţată Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), instituţie care va reuni sub aceeaşi umbrelă controlul asigurărilor, al pensiilor private şi al pieţei de capital. Încă din decembrie, când a fost anunţată înfiinţarea ASF, au fost vehiculate mai multe nume la conducerea instituţiei: Florin Georgescu, prim-viceguvernatorul Băncii Naţionale, care s-a întors de la Ministerul Finanţelor la banca centrală, profesorul de economie Daniel Dăianu, liberalul Dan Radu Ruşanu şi Mircea Ursache, fost preşedinte al AVAS.
* Cine sunt constructorii care s-au înscris în cursa pentru Autostrada Comarnic-Braşov. Vinci şi Aktor revin la licitaţie
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a primit oferte din partea unei companii din China şi a trei asocieri de firme pentru proiectarea, construcţia, finanţarea şi operarea tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov. Surpriza? Printre ofertanţi se numără şi companiile Vinci şi Aktor, care s-au retras din acest proiect în urmă cu trei ani. Ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse ieri la CNADNR. Astfel, pe listă s-au înscris compania China Communications Construction şi asocierea formată din din firmele Spedition UMB şi Tehnostrade, asocierea formată din Vinci, Strabag şi Aktor, precum şi asocierea formată din Impregilo şi Salini. Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Br