Ştiaţi că la Primăria oraşului Aninoasa s-a dezbătut ieri, public, raportul proiectului "Reabilitare DN66 Bumbeşti Jiu – Petroşani (km 93+500 – km 126+000)” asupra mediului? Sunt precis că nu. Nici eu n-aş fi aflat dacă, dintr-o întâmplare, n-aş fi dat (miercuri seara) peste un anunţ care informa publicul interesat asupra acestui aspect, anunţ publicat pe site-ul APM. Proiectul, ca să ne înţelegem de la început, este unul foarte important. Seriozitatea celor implicaţi lipseşte însă cu desăvârşire. În primul rând e bine că se reabilitează drumul, ceea ce va însemna confort şi condiţii decente - mult mai sigure - de trafic pentru utilizatorii acestuia. În al doilea rând, şi asta mi se pare şi mai important, preţul cu care constructorul a mers la procedură (unul la limită, cum aveam să aflu în decursul dezbaterii publice cu multe zâmbete de ieri) îl va determina pe constructor să aleagă furnizori şi subcontractanţi din zonă. Altfel, dacă nu se organizează bine acest constructor, nu-i iese lucrarea în suma ofertată. Dar să începem cu km 0.
Ieri, nu m-am îmbrăcat foarte gros. Dacă, am gândit eu, vor veni atât de mulţi oameni la dezbaterea publică, iar pufoaica mea de firmă va perturba bunul mers al discuţiilor? Foarte rapid, în sala în care am descoperit fix 9 (nouă) persoane mi-am dat seama că, în realitate, am nimerit la o dezbatere discretă, în familie, nicidecum una publică. În afară de reprezentanţii Primăriei oraşului Aninoasa (primarul şi o doamnă funcţionar, care acolo lucrează) toţi participanţii la dezbaterea presupus publică (de la APM Hunedoara, APM Gorj, evaluatorii de mediu, de la societatea beneficiară şi o asociaţie de drumeţii montane din judeţul vecin – adică restul de 7, sosiţi şi plecaţi cu acelaşi microbuz), la dezbatere se aflau 0 (zero) cetăţeni ai oraşului Aninoasa.
Firesc, prima mea întrebare, cu voce tare, a fost dacă pe cetăţen