Oil Terminal Constanţa (OIL), principalul terminal petrolier de la Marea Neagră, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 111,5 mil. lei (25 mil. euro), în scădere cu 3,6% faţă de nivelul din precedentul exerciţiu financiar, de 115,7 mil. lei, potrivit rezultatelor financiare preliminate transmise de companie Bursei de Valori Bucureşti.
Profitul net a stagnat în jurul valorii de 540.000 de lei (121.000 de euro). Compania are o importanţă strategică, fiind una dintre porţile de intrare a ţiţeiului din import în România. Cu toate astea, societatea are o marjă de profit nesemnificativă, de doar 0,5%, fiind un exemplu al managementului defectuos al statului. Ministerul Economiei deţine 60% din acţiuni, iar Fondul Proprietatea are un pachet de 8,4%. Anul trecut, ministrul de atunci al economiei Daniel Chiţoiu a prezentat rezultatele unui audit derulat la Oil Terminal care scotea la iveală cheltuieli nejustificate de zeci de mii de euro pe bijuterii, ace de cravată, butoni de aur, un ceas de aur şi vinuri de colecţie.
Totuşi, deşi conducerea companiei a fost schimbată după venirea USL la guvernare, rezultatele nu s-au îmbunătăţit. O explicaţie vine din scăderea veniturilor în ultimii ani, după ce Oil Terminal a pierdut monopolul tranzitului cu ţiţei şi produse petroliere, dar şi unul dintre principalii clienţi, după ce Rompetrol şi-a făcut propriul terminal petrolier la Petromidia. În ciuda scăderii veniturilor, Oil Terminal nu şi-a redus cheltuielile, cele mai mari fiind cu salariile celor peste 1.100 de salariaţi. Oil Terminal are în prezent o capitalizare de 92 mil. lei (24 mil. euro).
Oil Terminal Constanţa (OIL), principalul terminal petrolier de la Marea Neagră, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 111,5 mil. lei (25 mil. euro), în scădere cu 3,6% faţă de nivelul din precedentul exerciţiu financiar, de 115,7 mil. lei, potrivit re