de Mihai BARBU
01 martie 2013 13:06
27 vizualizari
A-A+
Autorii Constantin Oprean, Claudiu Vasile Kifor, Octavian Suciu şi Călina Alexe – specialişti ai Universităţii Lucian Blaga din Sibiu, în cadrul Centrului de Cercetare în Domeniul Calităţii – au elaborat o lucrare ştiinţifică de peste 570 de pagini, intitulată Managementul integrat al calităţii, apărută în anul 2012 la Editura Academiei Române, cu sprijinul financiar al SC Atlassib SRL şi SC Polisano SRL.
Dezvoltarea culturii calităţii în condiţiile relaţiilor actuale dintre organizaţie şi client impune o dezvoltare continuă a conceptului de calitate. Existenţa organizaţiilor presupune menţinerea stării de echilibru tocmai pe fondul puternicelor dezechilibre cauzate de presiunea constrângerilor interne şi externe pentru obţinerea profitului în relaţia cu beneficiarul calităţii, care este clientul. Pentru ca produsul să satisfacă cerinţele şi nevoile clientului cumpărător, managementul îşi va dezvolta strategiile de aşa manieră încât produsul pe care organizaţia îl scoate pe piaţă să atingă standardele celei mai înalte calităţi. Conceptul de calitate tinde, tocmai din aceste motive, să capete o dimensiune integratoare, la nivelul întregii organizaţii.
Condiţiile pieţei contemporane, în care deschiderea frontierelor încurajază circulaţia liberă a produselor, capitalurilor, serviciilor şi clienţilor oriunde în lume, au condus la personalizarea unor produse care sunt mai cunoscute decât numele unor ţări. Faptul se explică prin atingerea de respectivele produse a unui nivel de calitate care le asigură poziţii de top între alte produse similare.
Conceptul de calitate presupune nu doar calitatea produsului sau serviciului oferit clientului, ci abordează cu necesitate astăzi şi calitatea mediului, calitatea sistemului de securitate şi sănătate ocupaţională, calitatea informaţiei