Legea junglei şi supremaţia celor cu influenţă domină de ani buni transportul public local din municipiul Suceava, în regim maxi-taxi, fără ca autorităţile să reacţioneze în vreun fel. O susţin mulţi dintre cei care cunosc bine sistemul, iar dovezile sunt foarte uşor de obţinut. Microbuze vechi, care nu au licenţă de transport, circulă zi de zi pe traseele importante din oraş şi dispar de pe străzi doar atunci când sunt controale.
Microbuze fără licenţă, fotografiate în trafic pe traseele 9 şi 15
În urma unor sesizări primite la redacţia Monitorului de Suceava, cu privire la maşini care nu sunt autorizate pentru transport public de persoane, în jumătate de oră am reuşit să fotografiem trei microbuze fără licenţă.
Microbuzele cu numerele de înmatriculare SV-05-FAM şi SV-13-FAM au fost surprinse de reporterii Monitorului de Suceava circulând miercuri pe traseul de maxi-taxi 9.
Un alt microbuz VW, SV-21-DMV, a fost fotografiat în timp ce circula pe traseul 15.
Nici una dintre aceste maşini, au confirmat ulterior reprezentanţii Primăriei municipiului Suceava, nu sunt autorizate pentru transport public de persoane. Sunt doar trei exemple, însă mai avem informaţii şi despre alte maşini care circulă zilnic pe rutele importante fără a avea licenţă.
Două firme la conducerea cărora apare acelaşi nume
Conform surselor noastre, în domeniul transportului public de persoane în regim maxi-taxi, la nivelul municipiului Suceava, microbuzele pirat aparţin unor mari firme care au licenţe pe trasee. Concret, acestea scot în trafic maşinile autorizate pentru regim maxi-taxi, pe care le suplimentează însă cu altele fără licenţă. Bineînţeles că nu toţi îşi permit să facă asta.
Maşinile înmatriculate „FAM”, cel puţin cele licenţiate, aparţin firmei SC Family SRL Suceava, în timp ce microbuzele înmatriculate „DMV” aparţin fir