• Din acest an, primaria va baga regia de transport in insolventa • In locul acesteia, va fi infiintata o alta societate ce urmeaza a prelua doar activele regiei • Culmea, cu RATP plin de datorii, consilierii locali au aprobat ieri majorarea tarifelor la transportul public
Soarta Regiei Autonome de Transport Public a fost batuta in cuie. Cu un picior in groapa din cauza datoriilor, viitorul regiei era sumbru. Consilierii locali au majorat ieri tarifele la bilete si abonamente. Ocazie cu care s-a vorbit pentru prima data fatis despre viitorul regiei. Cel mai probabil, 2013 va fi anul in care RATP va intra in insolventa. Chiar sefii regiei de transport au recunoscut ca operatorul are probleme grave.
"Urmeaza ca in viitorul mai mult sau mai putin apropiat, municipalitatea sa infiinteze o noua societate de transport public. RATP va ramane cu o parte din activitatea de transport public, dar va intra in insolventa. Noua societate va actiona pur si simplu ca un nou operator. Este foarte posibil ca acest lucru sa se intample inca din 2013", a declarat directorul Marcel Gherca. Problemele regiei erau insa mult mai vechi. Inca din februarie 2007, cand RATP a preluat SC Autobuzul SA, au inceput problemele. La acea vreme, regia a preluat toate activele, respectiv tramvaie, troleibuze, autobuze, microbuze, o scoala de soferi, laboratorul de testare psihologica, activitati de restaurare vagoane de epoca, inchirieri mijloace de transport, dar si o statie ITP. Inainte de a baga RATP in insolventa, municipalitatea a anuntat ca vor fi achizitionate inca 50 de autobuze second hand. Asta, dupa ce anul trecut au fost cumparate 20 de mijloace de transport vechi de tip DAF din Olanda, fabricate inainte de anul 2000.
Majorari de tarife
Culmea, Consiliul Local Iasi a aprobat ieri majorarea tarifelor la biletele si abonamentele RATP. "Modificarea