Realitatea TV a declansat ceea ce presa a numit „razboiul audientelor”. Postul de stiri contesta masuratorile efectuate de Kantar Media, compania care a inlocuit GfK, dupa o licitatie „cu cantec”, la inceputul anului trecut.
Reporter Virtual a scris despre protestul Realitatea TV, care a anuntat ca va cere o ancheta inclusiv la Bruxelles, la organismele de pe langa Comisia Europeana, specializate in mediul audiovizual. Demersul Realitatea TV ridica cateva intrebari, pentru ca nu este pentru prima data cand audientele furnizate de Kantar Media sunt contestate.
In primul rand, pozitia facuta publica de ARMA (Asociatia Romana de Masurare a Audientelor) in urma campaniei declansate de Realitatea TV nu raspunde chiar la punctul principal ridicat de contestatari. ARMA se limiteaza sa spuna ca „s-a preferat generarea unui subiect de presa tendentios si fara documentare” si someaza Realitatea TV „sa inceteze imediat orice demers public privind SNMATV, modul de functionare si rezultatele sale”. De unde pana unde o asemenea respingere transanta a dezbaterii publice? De ce un astfel de „demers public” ar putea leza ARMA? De ce se tem, totusi, de o dezbatere publica daca au argumente?
In 2012, o alta televiziune contesta public activitatea Kantar Media. Astfel, TVR transmitea o sesizare catre ARMA pentru a semnala „nereguli in ceea ce priveste datele furnizate de compania Kantar Media, cu privire la cifrele de audienta a unor televiziuni, ale caror valori s-au dublat sau chiar triplat intr-un timp foarte scurt”. TVR punea sub semnul intrebarii si „securitatea bazelor de date ale gospodariilor din esantionul selectat”. Sesizarea TVR s-a pierdut insa pe drum…
Activitatea Kantar Media a pornit cu stangul inca de la castigarea licitatiei. Astfel, alti participanti la licitatie – GfK Romania (fosta companie care asigura studiul) si Mediaresearch –