Autovit: Nu prezenţa acestei taxe este problema, ci lipsa banilor celor interesaţi
Cei mai afectaţi de timbru sunt cei cu maşini fabricate înainte de 2007, care nu le mai pot vinde
Noua taxă auto sub forma sa actuală de timbru de mediu impus celor care achiziţionează autovehicule creează mai multe probleme decât beneficii. Nu poate stimula vânzările de maşini noi, impulsionează importul de maşini second-hand, iar problema înmatriculărilor în alte state nu este rezolvată pe toate categoriile de standarde de poluare europene.
Potrivit lui Attila Okanyi, CEO Allegro Group, compania care administrează site-ul Autovit.ro, vânzările de maşini noi din România nu pot fi stimulate pentru că problema este cu totul alta. "Nici forma actuală nu poate stimula vânzările de maşini noi, principalul obiectiv al acestei taxe. Nu prezenţa sau lipsa unei asemenea taxe este problema în România. Problema este lipsa banilor. Oamenii nu au bani să-şi cumpere maşini noi", a declarat într-o conferinţă de presă reprezentantul Autovit.ro.
Potrivit datelor prezentate de acesta, în 2012, forma precedentă a taxei auto a avut ca principal efect creşterea importurilor de maşini second-hand cu 85%, faţă de 2011. "Numărul maşinilor second-hand, înmatriculate pentru prima oară în România, aproape s-a dublat anul trecut, crescând de la 94.488 de unităţi în 2011, la 174.950 de unităţi, iar numărul anunţurilor cu maşini second-hand, de pe Autovit.ro, a crescut cu 26%. Cu alte cuvinte comerţul cu maşini rulate a crescut simţitor în 2012", a mai spus Okanyi.
Timbrul de mediu poate reprezenta şi jumătate din preţul unei maşini rulate
Reprezentantul Autovit.ro a mai precizat că printre efectele negative principale ale noii forme a taxei auto se numără vânzările de maşini rulate, fabricate înainte de 2007, acesta dând exemplul unei Dacii produse în 2004. "Pe