Scris de Cristian Horgoș - Senatorii vor să conştientizeze studenţii privind riscurile şi dezavatantajele lucrărilor cumpărate ori copiate.
Senatul Universităţii din Oradea (UO) a actualizat în şedinţa de luni Procedura privind elaborarea lucrării de finalizare a studiilor.
„Opiniile exprimate au accentuat responsabilitatea deosebită care revine studentului sau masterandului, precum şi cadrului didactic coordonator pentru originalitatea conţinutului şi respectarea riguroasă a cerinţelor redactării”, a transmis prof.univ.dr. Lia Pop, preşedintele Comisiei academice de relaţii interne şi internaţionale a Senatului.Anti-plagiat
Formal, prin semnarea unei Declaraţii în nume propriu, privind originalitatea conţinutului şi a autenticităţii lucrării, studenţii îşi asumă toate consecinţele unui plagiat, cumpărat, furt, împrumutat, preluat de lucrare (din anii anteriori, sau de la programe similare din ţară) … în lucrările pe care le prezintă ca lucrări de finalizare a studiilor.
„Întrebarea este: sunt ei, pe deplin conştienţi, ce semnează? Ştiu ei că semnează acceptul de a li se anula Diploma, în caz de descoperire a vreunei fraude importante în lucrarea lor? Ştiu ei că au dreptul să fie pregătiţi special pentru a participa la creaţia şi inovaţia care definesc Societatea bazată pe Cunoaştere? Trebuie să admitem că mulţi studenţi nu ştiu!”, a mai retorizat Lia Pop.
Ca atare, universitara Lia Pop a punctat că şi Senatul are responsabilitatea morală de a-i ajuta pe studenţi să ştie. „Această menire morală e situată, logic, înainte de menirea sa legală de vota anularea unor Diplome obţinute fraudulos. De aceea, cred că este timpul să facem ceva în acest sens!”, a îndemnat Lia Pop.Curs de Academic Writing
Printre propunerile concrete s-au numărat organizarea de ateliere ale Senatului şi de întâlniri deschise legate de preocupările pentru onestitate ş