Competiţia Creative Business Cup, ajunsă la a doua ediţie pe piaţa românească, îşi propune să arate că asocierea dintre afaceri şi creativitate nu este nici pe departe neverosimilă, ci chiar una viabilă, ducînd la proiecte ingenioase. Creative Business Cup este un concurs internaţional organizat de Centrul pentru Economie Culturală din Danemarca, dedicat tinerilor antreprenori care vin cu un plan de afaceri din industriile creative, în care se încadrează domenii precum designul, arhitectura, editurile şi presa, artele spectacolului etc. (pe site-ul proiectului se pot viziona filmuleţe de prezentare a iniţiativelor de afaceri, cum este cea care propune o nouă platformă online de literatură pentru copii în Estonia). Proiectele care sînt înscrise în competiţie trebuie să ţină cont de trei criterii esenţiale: originalitatea ideii, relevanţa pentru industriile creative şi o bună documentare pentru studiul de piaţă.
În 2012, a cîştigat un proiect de cinema, „We Want Cinema”, iniţiat de Amstelfilm (Olanda) şi care îşi propune să implice publicul în alegerea filmelor care se difuzează în cinematografe: de pildă, dacă vrei să revezi The Usual Suspects, poţi crea un event şi, dacă suficient de mulţi oameni participă, atunci... „it’s showtime!“. Alte iniţiative interesante au fost premiate în cadrul Galei Creative Business Cup, de la Copenhaga: Grenbo, din Israel, care a venit cu un nou concept pentru proiectarea ghivecelor de flori, şi Norvegian Rain, care a proiectat un model diferit pentru pelerinele de ploaie. Reprezentată, în România, de GEA Strategy & Consulting, Creative Business Cup a pornit ca un proiect de pionierat, neştiind dacă se va concretiza şi dacă va reuşi să prindă teren în spaţiul românesc. După numai o ediţie, Creative Business Cup a arătat că acest concurs şi-a găsit şi în România o piaţă receptivă şi se pare că această iniţiativă va avea un