Tarom ar putea obţine minimum patru milioane de euro din vânzarea celor două aparate Airbus A310, iar economia anuală estimată de operatorul aerian este de circa zece milioane de euro, au declarat, vineri, reprezentanţi ai companiei aeriene, citaţi de Agerpres.
''Compania are de făcut o alegere. Trebuie să ţină cont de faptul că cele două aeronave produc pierderi anuale de zece milioane de euro. Cele două aparate au un cost anual de aeronavigabilitate, mai exact costurile necesare pentru ca aparatele să zboare, de circa şapte milioane de euro amândouă. La acest calcul se adaugă circa 3,5 milioane de euro pe bucată, odată la cinci ani, atunci când este necesară o revizie generală. Dacă sunt vândute, se poate obţine minimum o sumă de patru milioane de euro şi cu aceşti bani pot fi închiriate una sau două aeronave noi, Airbus A320 de exemplu, care să fie mult mai utile companiei'', au explicat reprezentanţii TAROM.
Din calculele operatorului aerian, pentru închirierea unei aeronave noi de tip Airbus A320, utilizată în prezent de majoritatea companiilor aeriene similare TAROM, costurile lunare sunt de 200.000 de dolari. În eventualitatea vânzării, suma este suficientă pentru achiziţionarea unei aeronave noi prin leasing operaţional, suficientă pentru nevoile actuale ale companiei, care încearcă să îşi reducă pierderile.
Citiţi şi: ÎN PICAJ: Tarom, Carpatair și Blue Air au șanse minime de supraviețuire
Reprezentanţii companiei au subliniat că pentru celelalte aparate din flota TAROM se poate face mentenanţă prin intermediul diviziei tehnice proprii sau prin intermediul unor contracte de mentenanţă încheiate cu societăţi mari de profil, precum Lufthansa Technik, contracte prin care, în caz de urgenţă, piesele cu probleme să fie înlocuite imediat. Nu acelaşi lucru se întâmplă cu cele două aeronave Airbus A310. Practic, nu s