Guvernul Ungariei a decis să lanseze cel mai mare proiect feroviar de după 1948, o centură de cale ferată în jurul capitalei Budapesta pentru transportul de marfă, care va costa aproximativ 1,21 miliarde euro, scrie Portfolio. hu. Proiectul va fi realizat de la zero şi ar urma să fie finanţat printr-o linie de credit de un miliard euro oferită de China, a anunţat Peter Szijjarto, secretar de stat pentru afaceri externe şi relaţii economice internaţionale. El a adăugat că planul ar putea fi finanţat şi din fonduri UE, iar dacă împrumutul din partea Chinei va fi acordat în primăvara anului viitor, atunci proiectul ar putea fi finalizat până în 2017. Din cauza traficului aglomerat dinspre şi înspre suburbiile Budapestei pe timpul zilei, trenurile de marfă pot traversa capitala doar noaptea şi într-un anumit interval orar din cauza limitelor de zgomot.
Bankia, a patra bancă din Spania ca mărime, a raportat pentru anul trecut pierderi nete record de 19,06 miliarde euro, cele mai mari din istoria corporate a ţării, după ce instituţia naţionalizată anul trecut şi-a curăţat bilanţul de credite imobiliare neperformante şi de alte active toxice, scrie The Wall Street Journal. În 2011, pierderile s-au situat la 2,98 miliarde euro. Bankia va desfiinţa anul acesta aproape 4.500 de posturi şi va închide 1.000 de sucursale. Măsurile sunt impuse de autorităţile de reglementare ale UE în schimbul ajutorului de stat care au solicitat instituţiei să renunţe la creditarea sectorului imobiliar şi să se axeze doar pe activitatea de retail. Spania a obţinut anul trecut un ajutor financiar de 41,4 miliarde euro din partea UE pentru recapitalizarea sistemului bancar, puternic afectat de prăbuşirea pieţei imobiliare.
Deficitul bugetar al Spaniei s-a redus de la 8,96% din PIB în 2011 la 6,7% din PIB anul trecut, semn că măsurile de austeritate, unele dintre cele mai dure introdu