O să încep cu ce ne doare pe noi mai mult. Reducerile de sezon. Evident, de sezonul toamnă-iarnă. Sunt în toi, dar nu au atins încă preţul corect. La Zara, reducerile sunt substanţiale. Unele produse au deja pe ele şase etichete, cu preţuri în ordine descrescătoare. Stau şi mă gândesc, dacă un plic din piele a ajuns de la 230 de lei la 45 de lei, cât trebuie să fie oare adaosul magazinului. Reducerea este cu atât mai ciudată, cu cât vorbim despre un produs care nu ţine de sezon.
Şi la H&M mai sunt reduceri, câteva, acolo, de poftă, la intrarea în magazin. În rest, noua colecţie îţi ia ochii de pe toate rafturile şi manechinele, cum altfel, dacă nu anemice, expuse în punctele strategice.
Pentru că am fost de curând la Cluj, unde singurul obiectiv turistic vizitat a fost Polus Center-ul de la ieşirea din oraş, trebuie să vă readuc aminte, pentru că simt că pentru unii încă e cazul, că mallul nostru, shopping center – cum îşi mai spune el, e o glumă. E adevărat, una mai bună decât aşa-zisele malluri pe care le avea oraşul până acum. Păi, la Cluj, centrul de shopping are 61.000 de metri pătraţi de magazine, faţă de 55.000 ai noştri. Diferenţa se face la cele 51 de magazine de fashion, faţă de 24 câte avem noi. Şi în continuare scorurile stau cam aşa: încălţăminte 15 – 9, articole sportive 8 – 4, accesorii 13 – 6, decoraţiuni interioare 8 – 5. La capitolul restaurante şi fast-food, ne putem lăuda cu un scor destul de bun, 11 -10, ceea ce înseamnă că investitorii au făcut înainte un studiu de piaţă serios şi au ajuns la concluzia că în zona noastră contează se te vadă lumea la mall, la o ciorbă de burtă. Pe acest principiu, nici unul dintre cele 10 restaurante nu are toaletă proprie. Ar fi şi păcat, de altfel, ca în drum spre veceu să nu ţi se ofere ocazia să te întâlneşti cu vecinul de la trei sau cu o fostă colegă de liceu şi să schimbaţi câteva vorbe. @N_