Romanii importa automobile second-hand din Germania, Franta, Olanda, piete cu preturi mult mai mari la masini rulate decat Romania, insa cu toate acestea intermediarii de masini ies pe profit. Metodele de frauda in piata auto second-hand sunt masluirea kilometrajului, ascunderea starii tehnice reale si falsificarea cartii de service.
"In prezent, in Romania nu exista nicio posibilitate de cuantificare a acestor fraude si a impactului asupra consumatorului. Avand in vedere volumul importurilor second-hand, fraudele aferente modificarii kilometrajelor pot fi doar apreciate la zeci de milioane de euro anual”, a declarat Eugen Maciuca, manager AAA Auto New Kopel.
In Romania efortul pentru combaterea fenomenului de masluire a kilometrajului nu este inca la nivelul altor tari din Uniunea Europeana si nu exista sisteme de monitorizare a acestora.
In Franta, Germania si Olanda costul fraudelor legate de masluirea kilometrilor este de aproximativ 2,5 miliarde euro anual.
Un studiu realizat in Belgia de organizatia Car-Pass in 2006 arata ca 8,6% din autoturisme sufereau de interventii asupra kilometrajului. Utilizarea sistemelor unificate de control al autoturismelor a condus la o scadere pana la 0,2% (in 2010) din totalul vehiculelor inmatriculate.
Numarul autovehiculelor second-hand inmatriculate pentru prima oara, a crescut in 2012 cu 85%, comparativ cu 2011, ajungand la un volum total de 174.950 unitati. Citeste si:Voicu, Certinvest: Noile retele sociale au facut posibile aceste manifestatiiTornado Technology, noua companie fondata de Eugen Lepadatu, vrea afaceri de 12 mil. euro pana la finalul anului viitorBNR: Notarii "pun frana" agricultorilor, sunt o casta formata din rudele politicienilor
O pondere mare in totalul pietei auto second-hand (43%) este reprezentata de masini mai vechi de 10 ani, pe care autoritatile doresc sa le scoata