Scris de Cristina Ghilea - Toţi proprietarii de teren agricol trebuie să prezinte documente care atestă situaţia şi destinaţia loturilor deţinute.
Gâlceava impozitării terenurilor s-a mutat de la Direcţia Economică în curtea Arhitectului Şef. Consilerii locali întruniţi ieri în şedinţă ordinară au votat modificarea Hotărârii Consiliului Local(HCL) 10 din ianuarie 2013, introducând noi criterii în stabilirea impozitelor datorate de orădeni pentru terenurile intravilane – planurile urbanistice.
Asta după câteva şarje de acuze lansate de edili de la începutul anului şi până acum. Ţinta acuzelor de fugă de răspunderea impozitelor sunt dezvoltatorii imobiliari care introduc terenuri agricole în intravilan pentru a le vinde ca locuri de casă, dar le declară arabile, pentru a plăti mai puţin. Proprietarii de vile încadrate de suprafeţe generoase declarate ca şi teren arabil şi topografii care au favorizat asta sunt destinatarii acuzelor de uz de fals respectiv fals în acte. În aceste condiţii, edilii au decis că fiecare proprietar de teren arabil trebuie să mergă la Primărie să-şi lămurească situaţia.
„Până la 30.06.2013, persoanele fizice care deţin terenuri în Oradea, înregistrate la categoria de folosinţă agricolă – arabil, păşune, fâneaţă, vie, livadă etc, vor depune la Primărie – Arhitectul Şef, în vederea analizării situaţiei privind regimul de construibilitate al terenurilor, următoarele documente: cerere tip, copie extras CF, nu neapărat actualizat şi orice alte documente relevante – documentaţii cadastrale/schiţe topografice, planuri de situaţie”, se arată în proiectul de hotărâre votat de consilieri.
Invitaţia vine şi pe fondul unor situaţii de fals în declaraţii constate de edili – sute de proprietăţi imobiliare generoase, pe care s-au construit case luxoase şi care au terenurile din jurul construcţiilor declarate ca agricole. Topografii, auto