Scris de Călin Corpaş - Administraţiile Popa şi Bolojan cer Ministerului Apărării Naţionale terenul fostului tancodrom din apropierea Aeroportului, pentru a deservi planurilor privind dezvoltarea aerogării orădene, dar şi obiectivelor industriale ale oraşului.
Primăria Oradea îşi doreşte circa 60 de hectare „gard în gard” cu terenul viitorului parc industrial Eurobusiness 2, de pe strada Ogorului, care are la dispoziţie, azi, doar 23,8 hectare. Prin comparaţie, Eurobusinessparc 1, din Şoseaua Borşului, se întinde pe 121 de hectare. Primarul Ilie Bolojan îşi justifică nevoia de teren prin faptul că parcul industrial din Şoseaua Borşului este ocupat în proporţie de 90%, iar pentru cel de-al doilea, de la Centură, sunt semnate deja contracte pentru jumătate din suprafaţă. La rândul său, Consiliul Judeţean vrea să i se transfere 14,4 hectare, pe care ar urma să fie construit un termal cargo destinat Aeroportului, în următorii zece ani.
Primăria şi Consiliul Judeţean vor opera şi un schimb de terenuri, în zona Universitate – cimitir.
Aeroportul Oradea nu are încă nici pistă modernizată, deci nici curse aeriene. Are, însă, planuri. Consiliul Judeţean îi va cere încă o dată Ministerului Apărării Naţionale să-i transfere teren. E vorba despre 14,4 hectare, necesare pentru realizarea, într-un interval de 10 ani, a unui terminal cargo. Aceasta după ce acelaşi CJ Bihor îi ceruse Guvernului şi în februarie anul trecut, nu 14, ci 63,6 hectare din acelaşi loc, situat în vecinătatea aeroportului. Aceste 63,6 hectare s-au diminuat până la 14,4 hectare, deoarece între timp s-a schimbat conducerea Consiliului Judeţean. Anul trecut, pe vremea aceasta, fostul preşedinte de Judeţ, Radu Ţîrle, îi transmitea lui Bolojan că nu va pune mâna pe cele 60 de hectare pe care şi le doreşte de la minister, din acelaşi loc, pentru parcul industrial Eurobusiness 2. Dacă Ţîrle ţinea mor